reede, 3. aprill 2020

Kokkuvõte Nienburgi õpirändest (09.03.2020-13.03.2020)


09.03.2020 04:05, Tartu Lennujaam - kõik on valmis jätma kodumaa ja asuma õppima Saksamaale, Nienburgi, järgnevaks viieks nädalaks.
Juba tund aega hiljem seadsime end mugavalt sisse olemaks valmis startima 
Tartu Lennujaam -> Helskinki Lennujaam ning jätkata liinil Helsinki -> Hamburg, Germany. Lennufirmaks FINNAIR. Olles veel Helsinki Lennujaamas ümberistumist ootamas, võis juba lehtedest lugeda artikleid, kuidas Finnair tühistab lende, ei millegi muu, kui Covid-19 tõttu. Meie lend siiski toimus, ning Saksamaa pinnale jõudsime kell 9. Lennujaamast haarasime edasiseks transpordiks endile Niedersachsen Ticket'id, mis võimaldas meil kasutada pea kõiki transpordivahendeid. Lennujaamast rongide keskjaama jõudmiseks tuli meil võtta S-Bahn ning sõita 24 minutit oma esimest rongisõitu. 

Hamburg Hauptbahnhof (HBF)

Väikse vaheinfona - Hamburg Hauptbahnhof ehk Hamburgi rongide keskjaama kasutab ühes PÄEVAS 550 000 reisijat, kahekümnel erineval platvormil, ning on nende numbritega Saksamaa tegusaim rongijaam.
Just siit jätkus meie reis edasi Nienburgi poole. Veel enne kohale jõudmist tuli teha ümberistumine (sel päeval juba kes teab mitmes..) Bremenis. 


Nii me peale ~12 tunnist reisimist Nienburgi jõudsime. Järgi tuli meile vastuvõtva kooli poolt Mr. Michael, kes viis meid ühiselamusse, mis asus rongijaamast u 1km kaugusel. Peale tubade ülevaatamist sai võetud vastu otsus, et mina ööbin Laureni toas maas. Kuid enne kõike külastasime lähimat poodi ning soetasime endile uued voodipesud ning hunnikuga koristusvahendeid. Peale ühiseks toaks valitud ruumi põhjaliku koristamist vedasime Laureniga teisest toast madratsi ning valmistusime mõttes ühe toa võtme jagamiseks. 
Järgmisel hommikul 9 aegu tuli Mr. Michael meile järgi, viimaks meid kohtuma oma ettevõtetega. Kuna esimene päev oli küllaltki väsitav ning koha peale saabudes ühikas kergelt öeldes õudne, siis meie ainus lootus oli, et teine päev on parem ning ettevõtteid külastades hakkab asi ülesmäge minema. Üksteise järel ettevõtteid läbi käies kasvas meis mingi alateadvuslik aimdus, et miski ei näi paremaks minevat. Sellegi poolest üritasime, kuidas vähegi suutsime, hoida lootustandvaid mõtteid. Kui teiste positiivseks infoks oli, et töökohtadesse on organiseeritud transport, siis mina olin see, kes pidi endale rentima jalgratta, millega iga hommik ~20 minutit kontorisse kohale vändata ning sealt siis autoga edasi tööle. Mina pidin oma kontoris kohal olema 6:45.
Teise päeva teises pooles tõimegi kõik koos ära minu jalgratta (jalutades umbes 25min), külastasime veel toidupoodi, ning tutvusime lisaks meile ühikas elavate õpilastega. Poiste korrusel elas 2 Hispaania kodaniku ning tüdrukute korrusel 2 Taani neidu. Kokku maja peale 8 inimest. Sõime veel oma pundiga õhtust ning jäime lootusrikkalt unele.


11.03.2020 06:41 - On käes esimene praktika päev. Päiksetõus on ju justkui ilus ja iseenesest võiks ju tulla tore päev. Üks asi, mida ma sakslaste töökultuuri juures ei mõista - alustada varakult, kuid teha päeva jooksul nii palju pause ja venitada päev lõpuks 10-11 tunniseks tööpäevaks. 
Ehk siis - kogunemine kell 6:45. Siis autodesse jagamine (jäi mulje, et mind visati justkui suvalisse autosse, kuna härra kellega ma ühte autosse sattusin, vaatas täpselt sellise näoga, nagu ei saaks midagi aru, kes ma olen või miks ma siin olen või mis ta minuga peale peaks hakkama), autode komplekteerimine, ning siis veel tankla/kohviring, siis autosõit ja lõpuks kuskil 7:30 kohal. Auto pealt sai maha laetud kuskil 15 pakki laminaati ning lõpuks sai alustada tööga. Tundub õige koht, kus ära mainida, et paarimees sõnagi inglise keelt ei vestnud. Vaikides sai 9ni tapeeti maha võetud. Siin tulebki esimene poole tunnine paus, mida seal nimetatakse "hommikusöögi pausiks". 9:30-12:30 sai sama tööd jätkatud (iga poole tunni tagant kergete pausiga).
Kell 12:30 hakkas "lõunasöögi paus", mis pidi kestma 13:00ni. Vaadates kella, mis näitas juba 13:15, ning paarimeest ikka kuskilt ei paistnud, läksin teda otsima. Leidnud härra autost magamast, avasin autoukse ning "küsisin" viisakalt kätega näidates, et mis kellani see paus kestab. Härra ajas jalad alla ning arvasin, et töö võib jätkuda. Tegelikult jätkus päev vaid paarimehe enda jaoks. Tuppa tõi ta kõiksugu töövahendid pahteldamise tarvis, KUID vaid iseendale. Tuletan meelde, et härra inglise keelt ei vestnud. Oodates ja eeldades, et ehk ta näitab taas vaikimisi tööotsa kätte ja annab siis ka mulle võimaluse - eelduseks see vaid jäigi. Mõne tunni jagu sai siis pealt vaadatud, kuidas paarimees oma tavapärast tööpäeva veetis, justkui mind seal polekski. Eikusagilt ilmus teine sama firma töömees, kes samuti inglise keelt sõnagi ei valdanud, ning pani mind siis tegema kõike, mida ise teha ei viitsinud. Koristama, prügi välja viima, pistikuid lahti kruvima jne. Kui kõigest seal toimuvast niigi meel must, tuli meili peale ka teade, et õpiränne peatatakse. See omakorda ajas mõtted sassi - mis edasi? 
Poole 6 paiku õhtul, kui lõpuks kõik tagasi ühikasse olid kogunenud, tuli meil omavahel kiiresti kokku leppida, kas kõik on valmis võtma oma siiani lahti pakkimata kohvrid ja sama teed pidi koju tagasi minema. Kuna keegi meist polnud valmis riskima kogu koroonaviiruse virrvarris võõrasse riiki jäämisega, saigi otsustatud - jah, tuleb ette võtta tagasitee. 

12.03.2020 peale lõunat olid asjad koos, tuba uuesti ära koristatud, kõik kokkuostetud toiduained jms teistele majakaaslastele lauale kokku kogutud ning hüvastijätu kirjad kirjutatud, Hamburgi ööbimiskoht otsitud, võtsime oma kohvrid ja hakkasime rongijaama poole sammuma.



Esimene rong väljus enne kella 17. Taaskord tuli ümberistumine teha Bremenis. Teine ümberistumine Hamburg Hbf'is. Kolmas ümberistumine S-Bahnil ning neljanda rongiga saabusimegi lõpuks õigesse kohta. Lisaks siis u 15 minutit jalutamist ööbimiskohta. 

13.03.2020 Nagu ikka, tuli ööbimiskohast enne kella 12 välja registreerida. Jälle väike jalutuskäik umbes 15 minutit ning olimegi Hamburgi lennujaamas valmis kojuminekuks. Kella 19 aegu sättisime end juba lennukis istuma ning peale Helsinkis ümberistumist, mõned minutid peale 00:30, olime täies koosseisus tagasi Tartu Lennuväljal.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar