kolmapäev, 15. aprill 2020

Viis päeva Saksamaal

09.03.2020
Algab reis Saksamaale. Lennud Tartust Helsinkisse ja Helsinkist Hamburgi lähevad kiirelt ja kõik sujub ilusti. Ainuke asi, mis ärevust tekitab on Helsinki lennujaamas silmapaistvad maskide kandjad, sest Eestis ei olnud kedagi näha neis ringi liikumas. Olles jõudnud Hamburgi võtab Amanda välja enda koostatud reisiplaani, ostab kõigile rongi ühispileti, seejärel otsime üles oma esimese rongi millega peame sõitma Hamburgi rongijaama. Hamburgi rongijaamas läheb veidi aega ja on mõningaid komplikatsioone, kuid peale väikest viivitust oleme uuesti graafikus ja asume rongiga sõitma Bremeni poole. Bremenist saame üsna koheselt edasi asuda Nienburgi poole. Rongi peal teen lühida kõne meie Saksamaa praktika koordinaatorile Michaelile, et teavitada teda saabumisajast, et ta oskaks meile vastu tulla. Nienburgi saabudes jõuabki Michael meile enam-vähem 10min jooksul vastu ja viib meid ööbimiskohta. Ööbimiskohas laseb ta meil kirjutada alla majareeglitele ja selgitab veidi homseid plaane, milleks on meie praktikakohtade külastus ning jagab meile toa võtmed. Michaeli lahkudes asume oma tube inspekteerima, mille leiame eest üsna soovida jäävas olukorras, mille parandamiseks asume teele lähedal asuvasse Lidl kauplusesse, kust ostame hunnikutes koristusvahendeid ja uued voodiriided. Peale koristust tegin vea ja jätsin oma akna lahti, et tuulutada, ning samal ajal, kui maja ees omavahel muljetasime jooksis üks meie majakaaslastest juba meie juurde, et keegi üritab teisel pool maja lahtisest aknast sisse saada. Õnneks saime jaole enne, kui neil midagi õnnestunud oleks. Peale pikka päeva täis ringisõitmist, adrenaliini ja üllatusi, olid kõik väsinud ning öörahu saabus üsna varakult.

Lahkumine Tartu lennujaamast.

Lõpuks ometi Nienburgis.

10.03.2020
Michael'iga oli lepitud kokkusaamine ööbimiskoha kõrval kella 9'ks, kuigi ta hilines veidi ning kella 10 paiku asume ringkäigule oma praktikakohtadesse. Käime kõikides kohtades ja suhtleme ülemustega, koheselt jääb silma kõigi väga vähene inglise keele oskus. Michael lepib kõikide ülemustega ise asjad kokku ja selgitab meile hiljem, kus ja mis kell me olema peame, kui pikk on tööpäev ning muu info sellega seoses. Mina saan teada, et minu tööpäev hakkab kell 6.45 ning pean olema linast veidi väljas asuvas kontoris selleks ajaks, buss sinna stardib mul kell 6. Keskpäevaks oleme oma ööbimiskohas tagasi. Seame kõik koos sammud jälle Lidli poole, et osta endale toiduvarusid ning vajalikke asju järgnevateks päevaeks/nädalateks. Poest tagasi jõudnud, ning asjad kappidesse lahtipakkinud tutvume lähemalt oma majakaalastega kelleks on 2 poissi hispaaniast ning 2 tüdrukut Taanist. Jutustame mitmeid tunde kuni õhtu saabumiseni. Kuna ärkama peab üsna vara ja reisiväsimus pole veel täielikult üle läinud sätin end taaskord vara magama.

Minu firma kontori asukoht

11.03.2020
Äratus äratab mind kell 5.15. Joon kiirelt kohvi ja teen endale paar võileiba, enne kui 5.45 sammud bussipeatuse poole sean. Bussisõit Lemkesse kestab umbes 20 minutit, seega kuskil 6.20 olen kohal ning pean veel veidi jalutama oma firma kontori poole. Seal ootavad ees juba teised töölised, keda tervitades ma mingit vastust ei saa kuid kellest üks mulle näpuga uksepoole näitab. Lähen, siis uksest sisse kus ootab mind mu ülemus kellega eelneval päeval kohtusime ning kes üritab mulle kohe näidata mingeid saksakeelseid dokumente ja minuga rääkida saksa keeles. Seepeale ei oska ma muud vastata kui, et ''In english please?'', mille peale ta jääb mind väga veidra näoga vahtima. Peale natukest mõtlemist ütleb ta mulle saksa keeles, et ma ootaks korra, millest ma tänu oma algsele saksa keele oskusele aru saan ning üritab oma töötajate seast leida kedagi, kes ehk oskaks inglise keelt. Tuleb välja, et keegi ei oska seda normaalsel suhtlustasandil niiet ta lihtsalt juhatab mind ühe tööliseni, kellest saab mu partner tolleks päevaks. Temaga saan paar sõna vahetada, nii palju, et ta ütleb mulle ''follow me'', ''take this'' ning aitan tal paar asja autosse viia. Kui asjad on auto peal asume me sellega kahekesi teele Nienburgi linna poole tagasi. Me jõuame ühe koerterelamuni, kus siis asume ''tööd'' tegema. Töö on jutumärkides, sest sellesse korterisse jõudes, kus töö peaks käima ütleb ta mulle ''i work you watch'', mis võtabki suhteliselt kokku mu terve 10 tunnise tööpäeva seal. Peale vaatamise sain tegelikult ka esimesed 2 tundi kuivalt ja nigelate tööriistadega laest ühte tapeedipaani maha nühkida ning 2-3 korda põrandat pühkida. Päeva jooksul oli mitu pausi, üks pikem hommikusöögiks ning üks pikem lõuna ajal ning ka palju pisikesi pause. Olen sakslaste tööeetikast ning töökusest kuulnud ainult head, kuid kahjuks see päev pani mind küll hoopis muud arvama. Peale lõunasööki kuulsin teisest laua otsast järsku norskamist ning sain aru, et mu töökaaslane oli magama jäänud. Ei jäänud muud üle kui lihtsalt rumalalt seal istuda kuni ta üles ärka, suitsule läks ning uuesti tööle asus ning sain jätkata tema töötegemise jälgimist. Tööpäev lõppes 4st peale mida ta mind tagasi ööbimiskohta viis ning ütles nigelas inglise keeles kuid piisavalt, et aru saada, et homme hommikul võin teda 6.30 seal samas oodata kuhu ta mu maha pani. Olin esimene, kes töölt tagasi jõudis. Jäin uudishimulikult ootama teiste naasmist, et kuulda nende kogemustest. Õues sadas ja oli tuuline mistõttu veetsime taaskord õhtu toas jutustades. Sel päeval tuli ka kiri õpirändel olijate tagasikutsumisest ning pidime panema paika oma plaanid. Kõik olid jahmunud, sest lahkudes polnud Eestis pea üldse mingit koroonapaanikat ning teemat ei käsitletud väga, aga järsku hakkas pihta jutt piiride sulgemisest ning levima videod ja pildid ostupaanikast. Otsustasime, et on targem ka ise kodumaale naasta, mis oli ka õige otsus, arvestades seda, et piirid on ju kogu Euroopas siiamaani (15.04.2020) suletud. Õhtuks 9-10 paiku oli torm veidi vaibunud, kuigi sadas ja oli veidi tuuline otsustasin ikkagi visata kiirelt pilgu ka Nienburgi kesklinnale.

Magav töökaaslane

Kesklinnast paar pilti :)

12.03.2020

On neljapäev, aga keegi meist enam praktikakohtadele ei naasnud. Pakime oma asju ja ootame koolilt infot tagasisõidu kohta. Saime lennupiletid 14ndaks märtsiks. Michaelit me kätte ei saa ning peame kohapeal üritama ise omi asju ajada, seoses praktikakohtadega ja ööbimiskohaga. Otsustame, et veedame veel öö seal samas kuid, selleks, et Hamburg-Helsinki lennukile jõuda peame veetma 13nda märtsi öö Hamburgis.

13.03.2020

Asume teele tagasi Hamburgi. Hotell on broneeritud ning jätame veel enne lahkumist hüvasti majanaabritega ja täname neid toreda seltskonna eest Eestist kaasa toodud kommidega ja toiduga millega meil endal pole enam midagi teha, sest ega kõike kaasa ei mahuta pakkima. Hamburgi hotelli jõuame üsna hilja, mistõttu pole meil muud teha kui lihtsalt jääda ootama järgmise päeva lendu.

14.03.2020

Järjekordne päev täis reisimist. Ning Politsei-ja Piirivalveameti soe vastuvõtt Tartu Lennujaamas.
Kokkuvõtteks ei oskagi väga reisi kohta midagi öelda kuna valdav osa sellest oli siiski rongi/lennuki sõit. Väga lühikese reisi kohta tuli läbi elada väga palju erinevaid emotsioone. Õnneks pääsesime ikka koju enne piiride sulgemist ning saime ikka kõvasti kogemusi ka juurde nii võõras riigis liiklemise, ootamatute olukordadega toime tulemise kui ka sakslaste tööelu kohapealt.